Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2008

Πρόταση 7: Περιορισμός της Γραφειοκρατίας

Ο περιορισμός της γραφειοκρατίας είναι κάτι απαραίτητο ώστε να καταπολεμηθεί η διαφθορά. Για παράδειγμα, οι πολλές άδειες που απαιτούνται από διάφορες υπηρεσίες (Δήμου, Νομαρχίας, υπουργείών, Οργανισμών κτλ) και που χρειάζονται από τους πολίτες για να διεκπαιρεώσουν καθημερινές τους εκρεμότητες έχει κάνει την ύπαρξη του "μέσου" απαραίτητη για την εξοικονόμηση χρόνου που είναι συνυφασμένη με το χρήμα. Για παράδειγμα αν γνωρίζει ο πολίτης ότι η έκδοση αδείας στην πολεοδομία θα πάρει το πολύ 2 εβδομάδες αντί για 6 μήνες δεν θα χρειαστεί να «λαδώσει» κανέναν.

9 σχόλια:

τσότσος είπε...

NdN συμφωνώ, αν και υπάρχει ένα προβληματάκι: υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης παντού στο δημόσιο τομέα ιδίως σε στελέχη με γνώση του αντικειμένου, επομένως ο υπάλληλος "πνίγεται" στους φακέλλους (και έτσι ανοίγει η πόρτα της διαφθοράς όπως λες).
Αν οι κυβερνήσεις μας ενδιαφέρονταν πραγματικά να παατάξουν αυτού του είδους τη διαφθορά (που οφείλεται σε σκόπιμες καθυστερήσεις), θα προσλάμβαναν στελέχη και θα τα υποχρέωναν σε 1-2 μήνες να έχουν διεκπεραιώσει την κάθε υπόθεση γιατί τότε δεν θα είχαν δικαιολογίες ότι δεν προλαβαίνουν (αν δηλ. δεν είχαν να διαχειριστούν υπέρογκο αρριθμό υποθέσεων).

tractatus είπε...

Για να παταχθεί η γραφειοκρατία θα πρέπει να υπάρχει καταληκτική ημερομηνία ανάλογα με τον τύπο της κάθε υπόθεσης. Οταν ο πολίτης το γνωρίζει αυτό εκ των προτέρων, δεν χρειάζεται να προβεί σε καμία 'προωθητική'ενέργεια.

Matrix είπε...

NdN , η πρόταση σου είναι κατά την προσωπική μου άποψη στη σωστή κατεύθυνση.

Αν πχ οι πολεοδομίες γίνουν πιο "ηλεκτρονικές" και στέλνω τον φάκελο της άδειας ηλεκτρονικά και οι παρατηρήσεις έρχονται με email πίσω σε εμένα (άρα και γραπτές και με ημερομηνία αποστολής) τότε αποφευγω την επαφή με τον υπάλληλο.
Αλλά και του μειώνω το χρόνο εργασίας με τα ραντεβού κτλ.

Βέβαια και ο τσότσος έχει δίκιο. Σε πολλές πολεοδομίες κυρίως της επαρχίας, το πρόβλημα είναι η ελλειπής στελέχωση με μηχανικούς.

Ωραία η προσπάθεια σας.

Καλησπέρα.

kpap είπε...

@Τσότσος&matrix

Για το πρόβλημα της ελλειψης μηχανικών, σε κάποιες περιπτώσεις είναι μια καλή δικαιολογία, νομίζω.

και προτείνω. Ενα σύστημα/υπηρεσία υποδοχής των φακέλων (απλή γραμματεία). Οι φάκελοι μπαίνουν σε σειρά προτεραιότητας.

Ο φάκελος ανατίθεται αυτόματα στον επόμενο διαθέσιμο μηχανικό ο οποίος και πρέπει να τον επιστρέψει με τεκμηριωμένη απάντηση σε συγκεκριμένο διάστημα (ανάλογα με το μέγεθος του έργου).

Υπάρχουν δηλαδή δύο ουρές φακέλων, μία ουρά για την ανάθεση (γραμματεία) και μία για την διεκπεραίωση (μηχανικός)

Ετσι δε χρειάζεται να απασχολεί τον κάθε υπάλληλο μηχανικό αν αρκούν ή όχι οι συνάδελφοι του ;) Αυτό θα είναι δουλειά του προϊσταμένου της κάθε ουράς...

ikor είπε...

Καλησπέρα κι από μένα.

Ακριβώς αυτό που συζητάτε υλοποιείται με το Πρόγραμμα "Ηλεκτρονική Πολεοδομία".

Διαιρείται σε 3 φάσεις: η πρώτη αφορά την ηλεκτρονική διεκπεραίωση των φακέλων και φτάνει στην 3η (2009) να βρίσκει κανείς ηλεκτρονικά όρους δόμησης και ρυμοτομικά.

Το πρόβλημα του προσωπικού, οι Πολεοδομίες που ήδη εφαρμόζουν το σύστημα το έλυσαν είτε εκ των ενόντων, είτε με αποφοίτους ΤΕΙ που προσέλαβαν και κάνουν την 6μηνη πρακτική τους.

Η Ηλεκτρονική διαχείριση το μόνο αρνητικό που έχει, κατά τη γνώμη μου, είναι η αρχειοθέτηση. Το hard copy δεν μπορεί να καταργηθεί, γιατί θα μπορεί στο μέλλον "κάποιος" να αλλάζει δεδομένα φακέλων! (Στην Ελλάδα ζούμε...)

Συγχαρητήρια για την προσπάθεια!

Matrix είπε...

@Ikor

Ας ξεκινήσει η ηλεκτρονική αρχειοθέτηση και η παράδοση του hard copy, ας είναι δεσμευτική στην πορεία της διεκπεραίωσης της άδειας.

επιπλέον, δεν μπορείς να στηρίζεσε σαν κράτος στην καλή θέληση των σπουδαστών των ΤΕΙ που κάνουν την πρακτική τους.
Αν είναι δυνατόν.
Και αν τύχει κάποιο εξάμηνο να μην παέι κανείς για πρακτική τι γίνεται?
Χρειάζεται διορισμούς νεών μηχανικών και άμεσα.

@kpap

Λογική η πρόταση σου, αλλά αν πχ είναι 5 οι υπάλληλοι και 50 οι άδειες που κατατίθονται σε ένα τρίμηνο, τι γίνεται?

ikor είπε...

@matrix

Καλά προφανώς χρειάζονται διορισμοί νέων μηχανικών. Απλώς ανέφερα τι γίνεται εκεί όπου εφαρμόζεται το σύστημα.

Αλλά επειδή "ουδέν μονιμότερο του προσωρινού", έχεις δίκιο που επισημαίνεις τα αυτονόητα!

Ανώνυμος είπε...

Αν και το πρόβλημα της γραφειοκρατίας δεν είναι μόνο της πολεοδομίας Θα ήθελα να εκφράσω μια απορία. Γιατί χρειάζεται μηχανικός στην πολεοδομία; Για να ελεγξει αν ο άλλος μηχανικός που κατάθεσε το φάκελο ακολούθησε σωστά και τήρησε την νομοθεσία και την επιστήμη που έχει σπουδάσει. Δηλαδή (για ορισμένα κράτη) το αυτονόητο.Μήπως την γραφειοκρατία την αυξάνουμε εμείς οι ιδιοι με τις διάφορες απατεωνιές - λαμογιές που κάνουμε και οι διάφορες υπηρεσίες προσπαθούν να βρουν κάποιες δικλείδες ασφαλείας; Π.χ. βάζω ένα μηχανικό τα αρπάζει βαζω μετα τριμελή επιτροπη τα αρπαζει και αυτή, βάζω δευτεροβάθμια επιτροπή τα αρπάζει και αυτή κ.τ.λ. και μετά αρχίζουν να ζητάνε βεβαιώσεις που να βεβαιώνουν τις ήδη υπάρχουσες βεβαιώσεις και δεν έχει τελειωμώ αυτό το πράγμα. Προσωπικά σε ένα διαγωνισμό που κατάθεσα τα χαρτιά μου μου ζητήθηκε βεβαίωση από το συγκοινωνιών ότι το δίπλωμα οδήγησης που είχα ειναι γνήσιο.

disa είπε...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色