tag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post7588099994416503055..comments2023-11-03T15:08:49.954+02:00Comments on Προτάσεις ενάντια στη Διαφθορά: Πρόταση 12η: Παιδεία ενάντια στη ΔιαφθοράTrifon Triantafillidishttp://www.blogger.com/profile/10791499330529241962noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-91147394050929792882008-09-19T18:46:00.000+03:002008-09-19T18:46:00.000+03:00Κοπελα μου,καλα ειναι αυτα που λες, αλλα δε δουλευ...Κοπελα μου,καλα ειναι αυτα που λες, αλλα δε δουλευουν. <BR/>Μονο εαν γινουν παρεμβασεις στο Νηπιαγωγειο και στις δυο τρεις ταξεις του Δημοτικου, μπορει να γινει κατι. <BR/>Μετα, ειναι αργα.Theodorehttps://www.blogger.com/profile/04895775268124340805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-464923515808161052008-09-19T00:18:00.000+03:002008-09-19T00:18:00.000+03:00Χρηστο(αν μ επιτρεπεις τον ενικο) μιλησες για την ...Χρηστο(αν μ επιτρεπεις τον ενικο) μιλησες για την διαφθορα στην παιδεια.Παρατηρησα ομως οτι δεν εκανες καμια αναφορα στην ελλειψη ισων ευκαιριων(λογω των κοινωνικων,γεωγραφικων,οικονομικώνκ.α.π ανισοτητων και της απουσιας αντισταθμικης αγωγης για παιδια υποβαθμισμένων περιοχων).Ειμαι μαθητρια της Γ λυκείου και το αναφερω γιατι το συναντω εντονα μεσα στο περιβαλλον του σχολειου μ ου.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-51212819387796700972008-02-11T21:00:00.000+02:002008-02-11T21:00:00.000+02:00α) Τρύφων, ό,τι θέλεις. Δεν έχω καμμία αντίρρηση.Κ...α) Τρύφων, ό,τι θέλεις. Δεν έχω καμμία αντίρρηση.<BR/><BR/>Και πάλι σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.<BR/><BR/>β) Φίλε Δημήτρη, δεν χρησιμοποίησα τον όρο "ελέυθερες εκπαιδευτικές κοινότητες".<BR/><BR/>Μίλησα για ίδρυση μικρών και ευέλικτων εκπαιδευτικών κοινοτήτων. Το αν αυτές θα έχουν δημόσιο και δωρεάν ή ιδιωτικό χαρακτήρα (μη κερδοσκοπικό), αυτό είναι ένα άλλο θέμα προς συζήτηση... φτάνει βέβαια να φτάσουμε εκεί, ως Πολιτεία και ως κοινωνία .<BR/><BR/>Η Πολιτεία θα πρέπει θα ορίσει το θεσμικό εκείνο πλαίσιο που θα προσδιορίζει τον τρόπο λειτουργίας.<BR/><BR/>Όταν επίσης αναφέρομαι σε "υγιή ανταγωνισμό" - για να απαντήσω στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου, ασφαλώς και δεν αναφέρομαι σε οικονομικό ανταγωνισμό. Επομένως, είναι λάθος η ιδεολογική προσέγγιση στην προκειμένη περίπτωση.<BR/><BR/>Με τον όρο "ανταγωνισμό", εννοώ τον εκπαιδευτικό ανταγωνισμό, ανάμεσα σε αυτές τις κοινότητες και τους μαθητές τους, έτσι ώστε σε κάθε τέλος σχολικής χρονιάς, να έχουμε υπόψη μας - ως Πολιτεία - τους άριστους (σε οποιοδήποτε τομέα της εκπαιδευτικής λειτουργίας)και να μην τους αφήνουμε "έκθετους στην μοίρα τους".<BR/><BR/>Ελπίζω να απάντησα στο ερώτημά σου.<BR/><BR/>ΧρήστοςChristos Moissidishttps://www.blogger.com/profile/10058786568743418994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-85224651167322585732008-02-11T15:02:00.000+02:002008-02-11T15:02:00.000+02:00Μια μικρή παρατήρηση στην πολύ σημαντική και ενδια...Μια μικρή παρατήρηση στην πολύ σημαντική και ενδιαφέρουσα κουβέντα σας. Αναφέρετε από τη μια ελεύθερες εκπαιδευτικές κοινότητες και από την άλλη τον 'υγιή ανταγωνισμό'. Θεωρώ αυτά τα δύο ασύμβατα, καθώς ο 'υγιής ανταγωνισμός' μου φαίνεται σαν ένα σοσιαλδημοκρατικό τρύκ, παρά σαν μια υπαρκτή πιθάνότητα. Οι ελεύθερες εκπαιδευτικές κοινότητες, δε νομίζετε ότι προϋποθέτουν και μια συνεταιριστική οργάνωση της οικονομίας;<BR/>Αυτό απλά ως μια παρατήρηση. Εάν αποκόπτουμε τα ζητήματα και δεν τα βλέπουμε συνδυαστικά - που άλλωστε έτσι μόνο μπορρούν και λειτουργούν, δημιουργώντας την υπάρχουσα πραγματικότητα- κινδυνεύουμε να συνεχίσουμε αναλισκόμενοι σε φαύλους κύκλους.<BR/>Φιλικά<BR/>ΔημήτρηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-63923800841019470592008-02-11T15:00:00.000+02:002008-02-11T15:00:00.000+02:00@Christos MoissidisΧρήστο, Αν δεν έχεις αντίρρηση ...@Christos Moissidis<BR/><BR/>Χρήστο, <BR/><BR/>Αν δεν έχεις αντίρρηση θα βάλω το κείμενο αυτό (το οποίο θεωρώ ότι πρέπει να παραμείνει όπως έχει, είναι πολύ αξιόλογο) κάτω από την ετικέτα "κείμενα".<BR/><BR/>Όταν αργότερα θελήσεις μπορείς να αναρτήσεις άλλη ανάρτηση με την καθεαυτό πρόταση.Trifon Triantafillidishttps://www.blogger.com/profile/10791499330529241962noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-43604355440744530512008-02-11T14:18:00.000+02:002008-02-11T14:18:00.000+02:00Προς Θεού, δεν παρεξηγώ κανέναν! Αντίθετα, χαίρομα...Προς Θεού, δεν παρεξηγώ κανέναν! Αντίθετα, χαίρομαι πάρα πολύ που γίνεται όλη αυτή η κουβέντα και μη νομίζετε... μέσα από τις επισημάνσεις και παρατηρήσεις σας, μαθαίνω πολλά.<BR/><BR/>Η "υπέρασπιση" στης συγγραφής του κειμένου από την πλευρά μου, βρίσκεται μόνο στο γεγονός ότι δεν πιστεύω πως άμεσα μπορούν να αλλάξουν σημαντικά και πολλά πράγματα! <BR/><BR/>Αηδιασμένος όπως κι εσείς, εντοπίζω το πρόβλημα, στον τρόπο με τον οποίο μεγαλώσαμε και στον τρόπο με τον οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά σήμερα. <BR/><BR/>Δυστυχώς ή ευτυχώς, έχω την τύχη και την ατυχία να ζω δίπλα σ' ένα από τα πολύ καλά σχολεία της Πάτρας και βλέπω και ακούω τι γίνεται... θέλοντας και μη!<BR/><BR/>Όμως, αν αυτό που μπορούσα να συνεισφέρω μέχρι αυτή τη στιγμή, ήταν ένα θεωρητικό κείμενο, νιώθω πολύ χαρούμενος, πιστέψτε με, που κάποιοι άλλοι προτείνουν πράγματα τα οποία μπορούν να έχουν άμεση εφαρμογή και να καλλιτερεύσουν την καθημερινότητά μας... για δυο-τρεις μέρες, όπως γίνεται συνήθως! ... Διότι η παιδεία που παρέχει η χώρα μας, εκεί ακριβώς μας οδηγεί!<BR/><BR/>Οπωσδήποτε, όπως ανέφερα και στο πιο πάνω σχόλιο μου, εφόσον καταλαβαίνω πως αυτή είναι μια πολύ σημαντική προσπάθεια, τόσο από την πλευρά των συγγραφέων, όσο και από την πλευρά των σχολιαστών, δεν θα δημοσιοποιήσω άλλο παρόμοιο κείμενο και μόλις θα έχω όλα τα απαρίτητα στοιχεία για ένα συγκεκριμένο θέμα που έχω στο μυαλό μου, θα διατυπώσω και την ανάλογη πρόταση, με τον ανάλογο τρόπο ούτως, ώστε να είμαι περισσότερο μέσα στο συλλογικό κλίμα.<BR/><BR/>καλή συνέχεια σε όλους!Christos Moissidishttps://www.blogger.com/profile/10058786568743418994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-77593860000874400482008-02-11T10:50:00.000+02:002008-02-11T10:50:00.000+02:00Ένα τέτοιο κείμενο-πρόταση θα έβρισκε τη θέση του ...Ένα τέτοιο κείμενο-πρόταση θα έβρισκε τη θέση του στην κατηγορία 'Μακροπρόθεσμες προτάσεις', αν υπήρχε τέτοια ετκέτα. Οπότε μένει ή να δημιουργηθεί μια τέτοια ετικέτα και να ενταχθεί σε αυτήν ή να συντομευτεί, ούτως ώστε να έρθει να ταιράξει με τις υπόλοιπες προτάσεις. Νομίζω.gerasimoshttps://www.blogger.com/profile/06106849713388805562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-68943715500131763762008-02-11T01:57:00.000+02:002008-02-11T01:57:00.000+02:00Αγαπητέ Χρήστο,Το κείμενο σου είναι σαφώς χρήσιμο ...Αγαπητέ Χρήστο,<BR/><BR/>Το κείμενο σου είναι σαφώς χρήσιμο και καλογραμμένο. Αυτό ωστόσο που επισήμανθηκε είναι ότι σαν αυτό το κείμενο μπορούν να γραφούν παρόμοια όπως "Ο Εκλογικός νόμος ενάντια στην διαφθορά", κτλ.<BR/><BR/>Είναι καλύτερα να καταθέτεις μικρότερα κείμενα με παραδείγματα από την καθημερινή ζωή, και να περιγράφεις πρακτικές, εφαρμόσιμες και σύντομες που θα μπορούσαν να έχουν άμεση εφαρμογή σε υπηρεσίες που συναλλάσεται καθημερινά ο πολίτης. <BR/><BR/>Γενικά στην αρχή είχαμε στο μυαλό μας να καταθέσουμε προτάσεις που θα μπορουσαν υπό προυποθέσεις να βελτιώσουν άμεσα την ζωή του πολίτη αποτρέποντας "παράξενες" συναλλαγές.<BR/><BR/>Αυτά και από εμένα και φυσικά χωρίς παρεξήγηση. Απλά περιγράφω το πως είχαμε στο μυαλό μας την κατάθεση των προτάσεων στο blog.<BR/><BR/>Καλό βράδυ!NdNhttps://www.blogger.com/profile/04310097125217743362noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-26709230877439814522008-02-10T12:39:00.000+02:002008-02-10T12:39:00.000+02:00Αγαπητοί φίλοι, χαίρομαι, που η συζήτηση συνεχίζετ...Αγαπητοί φίλοι, χαίρομαι, που η συζήτηση συνεχίζεται, καθώς αποδεικνύεται ενδιαφέρουσα. Θα ήθελα όμως, να κάνω δύο-τρεις επισημάνσεις:<BR/><BR/>α) Η πρότασή μου είναι μία και εμπεριέχει 13 συγκεκριμένες θέσεις. Συγχρόνως, αναφέρομαι στα άμεσα και μοκροπρόθεσμα οφέλη.<BR/><BR/>β) Ο σκοπός της συγκεκριμένης πρότασης, σίγουρα δεν είναι η απάντηση στα τρέχοντα και κρίσιμα ερωτήματα για διαφθορά στην διακυβέρνηση, τη δημόσια διοίκηση, το στράτευμα, την εκκλησία, τον πολιτισμό, τα δημόσια έργα, τις μεταφορές, τον τουρισμό και ό,τι άλλο.<BR/>Ενδεχομένως, δεν θα έπρεπε εξ'αρχής να τοποθετηθεί στον χώρο των προτάσεων - παρ'ότι είναι πρόταση - αλλά, στον χώρο των κειμένων.<BR/><BR/>γ) Φαίνεται, για τους περισσότερους από εσάς, που το διαβάσατε, αποτελεί μάλλον θεωρητικό κείμενο, το οποίο δεν μπορεί να βρει άμεση εφαρμογή, μέσα σε μια πραγματικότητα που μας "καίει" όλους.<BR/><BR/>Και εγώ ερωτώ: Μήπως εσείς ή εγώ, έχουμε κάποια εξουσία στα χέρια μας, για ν'αλλάξουμε τα πράγματα; - όχι!!!<BR/>Η μόνη δύναμη που έχουμε στα χέρια μας, είναι η δύναμη του λόγου μας και η δύναμη της σκέψης μας.<BR/><BR/>δ) Αν η θεωρία αιτιολογεί την κάθε πράξη, τότε - νομίζω - πως ώς πρόταση, το κείμενό μου βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση, διότι επισημαίνει μια συγκεκριμένη αγωνία: Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να φτάσω στην ηλικία του Ναπολέων ή των γονιών μας και να μιλάω για διαφθορά και για νοσηρό κλίμα. Γι'αυτό, καλό είναι να μην ακυρώνουμε έτσι εύκολα το περιεχόμενο μιας όποιας παρέμβασης.<BR/><BR/>ε) Σκοπός αυτού του ιστολογίου, είναι η συμμετοχή σε δημόσιο διάλογο με προτάσεις και σκέψεις, ενάντια στην διαφθορά, με αντικειμενική επιδίωξη, την κατάρτιση και αργότερα την παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης πρότασης, προς συγκεκριμένους αποδέκτες, είτε αυτοί είναι πολιτικά κόμματα, είτε κοινωνικές οργανώσεις, πολιτιστικοί σύλλογοι ή διάφοροι σχηματισμοί πολιτικής και κοινωνικής παρέμβασης. Ε, δεν νομίζω πως ολοκληρωμένη πρόταση, νοείται η παρουσίαση του ενός ή του άλλου θέματος και μόνο, ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε σε προπαρασκευαστικό στάδιο, όπως αυτό εδώ.<BR/><BR/>στ)Για ν' απαντήσω στον φίλο μου τον αντώνη... Ναι, έχεις δίκιο ότι οι μακροσκελείς γραπτές παρεμβάσεις, είναι κουραστικές για τον αναγνώστη. Δεν υποχρεώνεται κανείς να διαβάσει όλο το κείμενο, ιδιαίτερα αν δεν τον ενδιαφέρει ως θέμα:), όμως, χάρην ευελιξίας, την επόμενη φορά, υπόσχομαι να είμαι πολύ πιο σύντομος στην γραφή μου.Christos Moissidishttps://www.blogger.com/profile/10058786568743418994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-815935452314367052008-02-09T23:32:00.000+02:002008-02-09T23:32:00.000+02:00Χρήστο, νομίζω ότι θα πρέπει να "μαζέψεις" λίγο τη...Χρήστο, νομίζω ότι θα πρέπει να "μαζέψεις" λίγο την πρότασή σου: συμφωνώ με τον τρύφωνα ότι εδώ χρειαζόμαστε πρακτικές, εφαρμόσιμες, σύντομες (συμφωνώ με τον Αντώνη) προτάσεις όπου τα σχόλια θα βοηθήσουν να διαμορφωθεί ένα "σφικτό" κείμενο.<BR/>Καλό το κείμενό σου σαν θεωρητικό υπόβαθρο, ποιες όμως είναι οι 2-3 πρακτικά εφαρμόσιμες προτάσεις σου;τσότσοςhttps://www.blogger.com/profile/02443198482473740957noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-77063496054764173282008-02-09T16:34:00.000+02:002008-02-09T16:34:00.000+02:00θα ηθελα να παρεμβω λιγακι στα διαδικαστικα.Εδω πρ...θα ηθελα να παρεμβω λιγακι στα διαδικαστικα.<BR/>Εδω προσπαθουμε απο την αρχη να καταθετουμε συγκεκριμενες προτασεις σε σχεση με την διαφθορα και την αντιμετωπιση της. Και εχουμε πει οτι καλο ειναι να ειναι συντομες οι προτασεις μας, σαν απαρχη ενος διαλογου. Τα σεντονια κατα τη γνωμη μου ειναι πολυ κουραστικα και καλο θα ηταν να τα αποφευγουμε. <BR/>Ευχαριστω.αντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/04611109369005047583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-88240178082197587282008-02-09T13:34:00.000+02:002008-02-09T13:34:00.000+02:00Αγαπητέ Τρύφωνα,σού έστειλα 2 χωριστά e-mail με 2 ...Αγαπητέ Τρύφωνα,<BR/>σού έστειλα 2 χωριστά e-mail με 2 ιστορίες.<BR/>Αν δεν πέρασαν καλά, ...χτύπα μου το κουδούνι.<BR/>α-α-ε<BR/>Ν.Ναπoλέωνhttps://www.blogger.com/profile/09836944798490750617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-51973248652997201872008-02-08T23:04:00.000+02:002008-02-08T23:04:00.000+02:00Αγαπητοί ...αντιδιαφθορικοί,ευχαριστω για τα καλά ...Αγαπητοί ...αντιδιαφθορικοί,<BR/>ευχαριστω για τα καλά σας λόγια και χαίρομαι που οι προτάσεις μου είναι μέσα στο πνεύμα της όλης προσπάθειας.<BR/><BR/>Σαν μεγαλύτερος (και μάλλον πολύ...) αλλά κύρια επειδή έχω και μιά αρκετά πυκνή παρουσία σε συλλογικές προσπάθειες διαφόρων τύπων, θέλω, τώρα στο ξεκίνημα, να τονίσω πως η Διαφθορά και πολλά πλοκάμια έχει και βαθειά ριζωμένη είναι.<BR/><BR/>Γιαυτό πρέπει σε κάθε βήμα μας να ...τραγουδάμε:<BR/><A><B><I>«Για να γυρίσ' ο ήλιος, θέλει δουλειά πολλή!»</A></B></I><BR/>Να μην περιμένουμε, έτσι και γράψουμε πέντε-δέκα άρθρα, έτσι και κάνουμε πέντε-δέκα καταγγελίες, πέντε-δέκα παρεμβάσεις στη Διοίκηση, να ξορκιστεί το κακό.<BR/><BR/>Να μην ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ άμεσα αποτελέσματα.<BR/>Αυτό το κακό, πολλοί, μά ΠΑΡΑΠΟΛΛΟΙ, τό θεωρούν πολύ καλό για τους ίδιους. Βλακωδώς μεν, πλην όμως έτσι συμβαίνει.<BR/><BR/>Δεν έχω καμμιά αντίρρηση φυσικά για την ένταξη της πρότασής μου σε όποια ενότητα αποφασίσετε.<BR/><BR/>Θεωρώ λαμπρή την ιδέα για τη δημιουργία ενότητας «Πως κατάφερα και δεν δωροδόκησα» ή κάπως έτσι, γιατί θα βοηθήσει να κλονιστεί η γενική αντίληψη πως δεν γίνεται τίποτα χωρίς δωροδοκία, χωρίς μέσον.<BR/><BR/>Θα σάς στείλω με e-mail δύο προσωπικές μου ιστορίες μία για το «μή-μέσον» και μία γιά μη-δωροδοκία, πραγματικές κι οι δύο, και χρησιμοποιείστε τις όπως νομίζετε.<BR/><BR/>Καλό μας κουράγιο<BR/>α-α-ε<BR/>Ν.Ναπoλέωνhttps://www.blogger.com/profile/09836944798490750617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-47219376357837402602008-02-08T22:58:00.000+02:002008-02-08T22:58:00.000+02:00ΟΚ, SEE YOU LATER.ΟΚ, SEE YOU LATER.Theodorehttps://www.blogger.com/profile/04895775268124340805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-22212159750345886642008-02-08T21:26:00.000+02:002008-02-08T21:26:00.000+02:00Θα ήθελα να παρέμβω ούτως, ώστε να αποκαταστήσω τα...Θα ήθελα να παρέμβω ούτως, ώστε να αποκαταστήσω τα πράγματα. <BR/><BR/>Νομίζω, κι εγώ και ο Τρύφων, δεν είχαμε καμία διάθεση να χρησιμοποιήσουμε στην κουβέντα μας, οποιαδήποτε "πολεμική" πρακτική.<BR/><BR/>Αντίθετα, πιστεύω ότι και οι δύο μας και όλοι εσείς που συμμετέχετε στον διάλογο επί του συγκεκριμένου θέματος, διακρίνουμε και συμφωνούμε στο γεγονός, ότι η εκπαίδευση αποτελεί όντως μία σημαντική αιτία ανάπτυξης της διαφθοράς και άλλων κακών...<BR/><BR/>Η διαφορά μας βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουμε τα πράγματα. Έτσι όπως εξελίσσεται η συζήτηση, θα μου επιτρέψετε να συμφωνήσω με τον Τρύφων, ότι βγαίνουμε εκτός θέματος.<BR/><BR/>Χαίρομαι που βλέπω πως πολλοί άνθρωποι σαν κι εμένα προβληματίζονται έντονα όμως, μην χάνουμε την ουσία των πραγμάτων.<BR/><BR/>Ετέθη ένα θέμα από τον γραφόντα. Θεωρητικό ή μη, αποτελεί βάση για κουβέντα. Αν όντως πιστεύετε ότι μπορείτε να συνεισφέρετε θετικά, σας παρακαλώ αντί σχολίων που δεν οδηγούν πουθενά, να διατυπώσετε προτάσεις, οι οποίες θα είναι χρήσιμες και ουσιαστικές και για τον λόγο ύπαρξης αυτού του ιστολογίου αλλά και για χάρη μιας κοινής προσπάθειας η οποία είναι θετική από την φύση της, εφόσον προσφέρει στον δημόσιο διάλογο, όπου κι αν αυτός συμβαίνει!Christos Moissidishttps://www.blogger.com/profile/10058786568743418994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-27336619443924993702008-02-08T18:49:00.000+02:002008-02-08T18:49:00.000+02:00Πως φαινεται, οτι δεν αναπνευσατε κιμωλια. Ακουω "...Πως φαινεται, οτι δεν αναπνευσατε κιμωλια.<BR/> Ακουω "αισιοδοξιες", του στυλ, να τους παμε ολους στα 12 χρονια υποχρεωτικα.Και ρωτω εγω ο αφελης. Με το ζορι;<BR/> Ποιος σας ειπε οτι τα παιδια που "τελειωνουν" το Γυμνασιο,χωρις τα περισσοτερα να ξερουν την τυφλα τους, μπορουν να παρακολουθησουν τα μαθηματα που διδασκονται στο Λυκειο;<BR/> Εγω, με την πειρα των 35 χρονων που εφαγα εκει μεσα, σας λεω, οτι δεν μπορουν.<BR/> Ενα παραδειγμα. Οταν ερχοντουσαν στην πρωτη Λυκειου, τους εβαζα να λυσουν δυο προβληματα πρακτικης αριθμητικης, για να δω τι κοβει το μυαλο τους.<BR/> Ε σας πληροφωρω, οτι τα ελυναν απο δυο, εως τρια παιδια σε καθε τμημα. Ποτε παραπανω.<BR/> Και δεν ηταν τιποτα φοβερα πραματα. Εμεις σα μαθητες, τα λυναμε στην πεμπτη και εκτη δημοτικου.<BR/> Και αλλο ενα παραδειγμα.<BR/> Μια φορα, διορθωνα κατι διαγωνισματα της πρωτης Λυκειου, ενω ηταν παρον και ο ανηψιος μου, που πηγαινε στην δευτερα, η στην τριτη γυμνασιου.<BR/> Πηρε λοιπον μια κολλα και διαβαζε τα θεματα.Οταν εφτασε στα προβληματα, μου ειπε. Μα αυτο το προβλημα, ετσι δε λυνεται;Το κοιταω και του λεω, ναι ετσι.<BR/> Συνεχιζω να διορθωνω και τελικα βλεπω, οτι το ειχαν λυσει τρεις. Ναι, μονο τρεις!<BR/> Ενω απο την αλλη μερια, ο μικρος το ειχε λυσει αμεσως, γιατι δεν ηταν και τιποτα Αινστανιο.<BR/> Εσεις τι λετε;Αυτα τα παιδια, θα τα πατε με το ζορι να τελειωσουν το Λυκειο, ενω παλια, ουτε απεξω δε θα περναγαν, λογω των εξετασεων που υπηρχαν απο το Γυμνασιο στο Λυκειο;<BR/> Για να κανουν τι;<BR/> Για δειτε το λοιπον ρεαλιστικα το πραμα κι αφηστε τις ωραιες ιδεες, που ομως δε στηριζονται στην πραγματικοτητα.<BR/> Εκτος και αν, κατεβασετε το επιπεδο των μαθηματων, ωστε να μπορουν να τα καταφερνουν ολοι. Αλλα τοτε, εκεινα τα παιδακια, που αξιζουν, θα τα ριξετε στα σκουπιδια, για να ικανοποιησετε τους πολλους μεν, αλλα μη ικανους;<BR/> Και μετα, ποιος θα κανει τις δουλειες, που απαιτουν μυαλο;Γιατρους, μηχανικου; και τοσα αλλα δυσκολα επεγγελματα.<BR/> Εκτος και αν πιστευετε τις σοφιες Βερυβακη, που ελεγε το 1981, οτι δε χρειαζομαστε ελιτ.Τοτε, παω πασσο.Theodorehttps://www.blogger.com/profile/04895775268124340805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-10860443187602555542008-02-08T11:19:00.000+02:002008-02-08T11:19:00.000+02:00@Ναπολέων Όσο αφορά τα κείμενα που λες, στείλε μου...@Ναπολέων <BR/><BR/>Όσο αφορά τα κείμενα που λες, στείλε μου ένα κείμενο στο trifont@otenet.gr να το συζητήσω με τους υπόλοιπους διαχειριστές του blog και τα λέμε.<BR/><BR/>Εμένα προσωπικά μου φαίνεται ενδιαφέρουσα η ιδέα να κάναμε και μια κατηγορία αναρτήσεων με τίτλο "Πως εγώ γλύτωσα την μίζα" ή κάτι ανάλογο.Trifon Triantafillidishttps://www.blogger.com/profile/10791499330529241962noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-60900863805610887212008-02-08T11:06:00.000+02:002008-02-08T11:06:00.000+02:00@ΝαπολέωνΣε ευχαριστώ πολύ για την Σολομώντεια επέ...@Ναπολέων<BR/><BR/>Σε ευχαριστώ πολύ για την Σολομώντεια επέμβασή σου!<BR/><BR/>Νομίζω ότι με τον τρόπο που διαμορφώνεις τις προτάσεις σου για την εκπαίδευση βοηθάς την κουβέντα για την διαφθορά που είναι το <B>κυρίως θέμα</B> μας.<BR/><BR/>Οι προτάσεις είναι απλές, συγκεκριμένες, αυτό που νομίζω ότι θέλουμε. Θα πρότεινα αυτές (με ενδεχόμενες τροποποιήσεις) να αποτελέσουν τον κύριο κορμό της πρότασης "Εκπαίδευση ενάντια στη Διαφθορά"<BR/><BR/><BR/>@Christos Moissidis<BR/><BR/>Ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.Trifon Triantafillidishttps://www.blogger.com/profile/10791499330529241962noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-42089267074531657132008-02-08T01:48:00.000+02:002008-02-08T01:48:00.000+02:00Υ.Γ.(για τους διαχειριστές αυτού του blog)Έχω, σε ...Υ.Γ.<BR/>(για τους διαχειριστές αυτού του blog)<BR/><BR/>Έχω, σε χειρόγραφα, όχι πληκροληγημένες, καμμιά δεκαριά ιστορίες ΜΗ δωροδοκίας από τα Δημόσια Έργα με τα οποία ασχολούμουνα χρόνια πολλά.<BR/><BR/>Με ονόματα (και "διευθύνσεις") έντεχνα παραποιημένα, ώστε να μήν θεωρηθούν "καταγγελτικά", δεν νομίζω ότι επέρχεται κάποιο σοβαρό αποτέλεσμα έτσι, αλλά ευκόλως αναγνωρίσιμα από τους τότε παροικούντας στην Ιερουσαλήμ..., τις οποίες σκοπεύω κάποτε να τις φτιάξω βιβλίο με τίτλο:<BR/>«Η δωροδοκία στα Δημ. Έργα και πώς να τήν αποφύγετε επικερδώς».<BR/><BR/>Μερικές έχουν και μεγάλη πλάκα...<BR/><BR/>Αν θεωρείτε ότι είναι μέσα στο πνεύμα του blog, να πληκτρολογήσω δειγματικά μία, να σάς τή στείλω.<BR/><BR/>Ενημερώστε με στο e-mail: <A>nap.pap@tee.gr</A><BR/><BR/>α-α-ε<BR/>Ν.Ναπoλέωνhttps://www.blogger.com/profile/09836944798490750617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-20342230601377521202008-02-08T01:45:00.000+02:002008-02-08T01:45:00.000+02:00Είπε ο Ναπολέων: 'Μάλλον αρκεί γι' αυτά η δωδεκάχρ...Είπε ο Ναπολέων: 'Μάλλον αρκεί γι' αυτά η δωδεκάχρονη θητεία στα σχολεία.' Και ρωτώ με μια δόση θλίψης: ΠΟΙΑ δωδεκάχρονη θητεία; Σήμερα το σχολείο είναι υποχρεωτικό ΜΟΝΟ μέχρι και την 3η Γυμνασίου (δηλαδή συνολικά εννιά χρόνια). Μάλιστα απ' ό, τι φαίνεται αρκετοί δε 'σηκώνουν' και παραπάνω αφού σύμφωνα με πρόσφατη στατιστική ένας στους τρεις νεοέλληνες από 30 έως 40 ετών έχει φτάσει το πολύ μέχρι αυτή την 3η Γυμνασίου. Προτείνω λοιπόν να γίνει καταρχάς υποχρεωτική η ΔΩΔΕΚΑΕΤΗΣ εκπαίδευση μέχρι και την 3η Λυκείου για όλους τους τύπους λυκείων. Κάτι που απ' ό, τι δείχνει και η προαναφερθείσα στατιστική δεν είναι ακριβώς ante portas..gerasimoshttps://www.blogger.com/profile/06106849713388805562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-83369530611905372132008-02-08T01:08:00.000+02:002008-02-08T01:08:00.000+02:00Αγαπητοί Χρήστο Μ. και Τρύφωνα, θα προσπαθήσω να μ...Αγαπητοί Χρήστο Μ. και Τρύφωνα, θα προσπαθήσω να μπώ ανάμεσά σας, όχι για να παίξω το ρόλο "συμφιλιωτή" αλλά για να δώσω μιά άλλη διάσταση στο επιχείρημα του πρώτου, ότι είναι ουσιαστική παράμετρος η Εκπαίδευση/Παιδεία στον πόλεμο κατά της διαφθοράς, η οποία άλλη διάσταση νομίζω θα βρεί σύμφωνο και τον δεύτερο.<BR/><BR/>Συντασσόμενος κατ' αρχή με την οπτική της Μαριάνας, θεωρώ ότι όσα υποστηρίζει ο Χρίστος είναι γενικά πολύ καλά, άσχετο πόση μελέτη/συζήτηση θέλουν για να γίνουν πράξη, αλλά ότι θα έχουν ορατό αποτέλεσμα στην μείωση της διαφθοράς μόνο σε μεγάλο, πολύ μεγάλο βάθος χρόνου. Από αυτή την σκοπιά πλησιάζω στην άποψη του Τρύφωνα.<BR/><BR/>Όμως κατά τη γνώμη μου η Εκπαίδευση ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ κατά και της διαφθοράς σε σχετικά σύντομο διάστημα.<BR/><BR/>Νομίζω, και έχω σοβαρή εμπειρία πάνω σ' αυτό, πως η γενεσιουργός αιτία της διαφθοράς, το γόνιμο έδαφος πάνω στο οποίο αναπτύσσεται αλλά και το κύριο όπλο των εκβιαζόντων για δωροληψία είναι <A>ο φόβος του πολίτη μπροστά στο κράτος,</A> μπροστά σε όποια εντονότερη ή απαλότερη έκφανσή του.<BR/>Αυτό που εκφράζεται με το «μη σέ τυλίξουν σε μιά κόλλα χαρτί»...<BR/><BR/>Εκεί ακριβώς μπορεί να παίξει ρόλο η Εκπαίδευση, και δή η Γενική, Δημοτικό/Γυμνάσιο/Λύκειο, με σχεδόν άμεσα νομίζω αποτελέσματα. Αρκεί ν' αλλάξει η στόχευσή της.<BR/><BR/><I>Παρενθετικά θα πρέπει να πω εδώ ότι, παράλληλα πρέπει να απλουστευθεί και η γραφειοκρατία για να μειωθεί ο φόβος του πολίτη μπροστά στο κράτος, αυτό όμως είναι άλλος τομέας. Θα ασχοληθώ σε άλλο σημείωμα.</I><BR/><BR/>Κατ' εμέ η στόχευση της Γενικής Παιδείας/Εκπαίδευσης πρέπει να είναι μία και μόνη: Η ανάδειξη ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΩΝ (άρα και αυτόβουλων...) ατόμων.<BR/>Όχι "στούμπωμα" γνώσεων και παπαγαλίες...<BR/><BR/>Αυτό σημαίνει πιό «λιανά»:<BR/>1. Να ξέρουν γραφή, ανάγνωση, αριθμητική, διατύπωση σκέψης. Και πληκτρολόγηση βέβαια... και κάνα δυό ξένες γλώσσες.<BR/>2. Να έχουν γνώση του σώματός τους, των άλλων υπάρξεων και του περιβάλλοντος και των νόμων που τά ορίζουν (φυσικοχημεία), γνώσεις ιστορίας, γεωγραφίας, κοσμολογίας.<BR/>3. Να έχουν καλή επαφή με τον πολιτισμό (λογοτεχνία, μουσική, θέατρο, καλές τέχνες κλπ) αλλά και την φιλοσοφία. Και βέβαια να ξέρουν να τραγουδούν και να χορεύουν!<BR/>4. Να έχουν "εκπαιδευτεί" στοιχειωδώς στις απλές τέχνες από χτίσιμο έως κλάδεμα και μελισσοκομία.<BR/>5. Να ξέρουν πώς να χρησιμοποιούν το πλυντήριο ή την κουζίνα κλπ, πως να αλλάζουν μια ηλεκτρική ασφάλεια και τα ανάλογα... Κι ακόμα (γιατί όχι;) πως να οδηγούν αυτοκίνητο.<BR/>6. Να ξέρουν πώς να κρατούν ένα βιβλίο εσόδων-εξόδων, πώς να συντάσσουν μια απλή φορολογική δήλωση ή μιά κατάσταση ΦΠΑ ή ΙΚΑ... Πώς να αρχειοθετούν...<BR/>7. Να ξέρουν την δομή και οργάνωση της κοινωνίας και τους κράτους, σε όλες τους τις εκφάνσεις. Και βέβαια τα σύν και τα πλήν των διαφόρων επαγγελμάτων.<BR/>8. Να έχουν "εκπαιδευτεί" στις ανθρώπινες σχέσεις, την ομαδική ζωή, τίς δημοκρατικές διαδικασίες.<BR/><BR/>Αυτά τουλάχιστον... Μπορεί να έχω ξεχάσει μερικά αλλά νομίζω είναι σαφής η θέση μου.<BR/><BR/>Μάλλον αρκεί γι' αυτά η δωδεκάχρονη θητεία στα σχολεία. Αν όμως όχι, ας προστεθεί ένας χρόνος ακόμη. Δεν θα στάξει η ουρά του γαϊδάρου... Ίσα-ίσα που θα μειωθεί και το ποσοστό ανεργίας.<BR/>Και φυσικά μιλάμε πάντα για ολοήμερα σχολεία, υποχρεωτικά πλέον για την σημερινή διάρθρωση της κοινωνίας και της εργασίας.<BR/><BR/><A>Θα έχουμε όμως έτσι 18χρονους ή 19χρονους ΑΡΤΙΟΥΣ πολίτες, που δεν θα φοβούνται το κράτος ή τη ζωή...</A><BR/><BR/><I>Αν θελήσουν να γίνουν επιστήμονες ή ειδικοί σε κάποιον κλάδο, ο δρόμος θα είναι ανοιχτός είτε για ΑΕΙ είτε για ΤΕΙ.<BR/>Με ένα χρόνο όμως ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΙΚΟ (καθαρό "φροντιστήριο" δηλαδή) στον ανάλογο κλάδο, που θα τόν κάνουν μέσα στις ίδιες τις ανώτατες σχολές.</I><BR/><BR/>Ελπίζω να φανεί χρήσιμη η ιδέα μου.<BR/><BR/>αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη<BR/>Ναπολέων Παπαδόπουλος<BR/>{όχι εκπαιδευτικός... πολ. μηχανικός είμαι, 68, γεννήτωρ τεσσάρων}Ναπoλέωνhttps://www.blogger.com/profile/09836944798490750617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-59745971562011206052008-02-07T23:46:00.000+02:002008-02-07T23:46:00.000+02:00Aισθάνομαι λίγο περίεργα, επειδή εγώ ενθάρρυνα τον...Aισθάνομαι λίγο περίεργα, επειδή εγώ ενθάρρυνα τον Χρήστο να διαμορφώσει σε πρόταση την ανάρτησή του. Και βλέπω ότι αυτό προβλημάτισε τον Τρύφωνα. Η θέση μου είναι ότι αφενός η κάθε πρόταση θα έπρεπε να είναι όσο ΠΙΟ ΣΑΦΗΣ γίνεται. Και η συγκεκριμένη, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες, ίσως δεν είναι τόσο. Και για να μην παρεξηγηθώ: σαφής ΕΙΝΑΙ ως θεωρητικό κείμενο, σαφέστατη μάλιστα, αλλά ως συγκεκριμένη πρόταση; Αφετέρου, το αν δεν τη θεωρούμε αρκετά σαφή ως πρόταση εξαρτάται από το μέτρο σαφήνειας το οποίο θέτουμε, βάσει του οποίου κρίνουμε τις προτάσεις. Γνώμη μου είναι ότι όσο περισσότερες προτάσεις υπάρχουν τόσο το καλύτερο, εφόσον τηρούν κάποιους κανόνες ευπρέπειας. Αλλά ο καθένας μπορεί να έχει μια διαφορετική άποψη επί του θέματος αυτού. Πάντα όμως ακολουθώντας τις ορθές νομίζω συμβουλές του Τρύφωνα σχετικά με το πώς καταθέτουμε προτάσεις: 'Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν, και παρόλο που δεν θέλουμε να φιλοσοφήσουμε θέλουμε να κάνουμε εύκολη την ζωή των άλλων, έτσι δεν είναι;<BR/>Γίνε όσο πιο συγκεκριμένος/η μπορείς. Για τις αφηρημένες προτάσεις και εξαγγελίες έχουμε τους πολιτικούς, εμείς δεν χρειαζόμαστε.'<BR/><BR/>Φιλικά προς όλους.:-)gerasimoshttps://www.blogger.com/profile/06106849713388805562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-17733775456822400922008-02-07T22:27:00.000+02:002008-02-07T22:27:00.000+02:00Αγαπητέ Τρύφων, όταν ασχολείσαι με πολιτικά και κο...Αγαπητέ Τρύφων, όταν ασχολείσαι με πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, δεν βρίσκεσαι ποτέ «εκτός θέματος».<BR/><BR/>Η διαφθορά – κατά την άποψή μου – δεν είναι περιπτώσεις τύπου Ζαχόπουλου, Πακιστανών, ΔΕΗ, ΟΤΕ ή ό,τι άλλο. Αυτά είναι τα αποτελέσματά της! <BR/><BR/>Η διαφθορά, είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο και για να καταλήξουμε εκεί που και εσύ και εγώ θέλουμε, δεν πρέπει να ξεκινήσουμε από την μέση, αλλά από την αρχή!<BR/><BR/>Φαντάζομαι, μέσα από την συζήτηση, θα βγουν πράγματα τα οποία θα μπορέσουμε να τα θέσουμε στην κρίση του οποιουδήποτε…<BR/><BR/>Η «ανατροπή» ενός συστήματος διακυβέρνησης, που πιστοποιημένα αποτελεί πρόβλημα, δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη. Μην βιάζεσαι και μην αφήνεις τον ενθουσιασμό σου – τον οποίο συμμερίζομαι – να σε παρασύρει. Το κάθε τι, θέλει τον χρόνο του!<BR/><BR/>Ο Theodore είναι πολύ εύστοχος!Christos Moissidishttps://www.blogger.com/profile/10058786568743418994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-40746846394623509682008-02-07T21:47:00.000+02:002008-02-07T21:47:00.000+02:00Το προβλημα μοιαζει με το προβλημα κοττας-αυγου. Π...Το προβλημα μοιαζει με το προβλημα κοττας-αυγου. Ποιο εγινε πρωτο δηλαδη.<BR/> Αμα δεν μαζευτει πολυς κοσμος που θα απαιτησει να αλλαξει η κατασταση, δεν θα γινει απολυτως τιποτα.Ξερετε πολλους, που θ αφησουν να τους παρετε το ψωμι απ το στομα;<BR/> Υπαρχει βεβαια μια ριζικη "λυση".<BR/> Να εκδημοκρατικοποιησουμε πληρως τη διαφθορα. Να κλεβουμε ολοι δηλαδη. Μονο τοτε, ισως σκεφτουν οτι δε βολευει τελικα αυτο και θελησουν να το σταματησουν.<BR/> Οσο θα υπαρχουν οι εξυπνοι και τα κοροιδα, τοσο η κατασταση θα συνεχιζεται και εμεις θα ονειρευομαστε καθαρσεις και αλλα αστεια.<BR/> Σας στενοχωρησα; Τι να κανουμε. Αυτη ειναι η θλιβερη πραγματικοτητα.Theodorehttps://www.blogger.com/profile/04895775268124340805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2494685634765525090.post-38205109673642875932008-02-07T21:22:00.000+02:002008-02-07T21:22:00.000+02:00Χρήστο,Προσωπικά με τις περισσότερες προτάσεις που...Χρήστο,<BR/><BR/>Προσωπικά με τις περισσότερες προτάσεις που καταθέτεις θα συμφωνούσα, σε κάποια σημεία έχω αντιρρήσεις αλλά γενικά νομίζω ότι είμαστε εκτός θέματος.<BR/><BR/>Σίγουρα η εκπαίδευση έχει να κάνει με την καταπολέμηση της διαφθοράς. Τίποτα δεν είναι ξεκομένο από το άλλο. Εδώ όμως, σε αυτό το blog, είπαμε να συζητήσουμε για συγκεκριμένα μέτρα κατά της διαφθοράς. <BR/><BR/>Φυσικά μπορεί να πεις ότι η εκπαίδευση είναι σχετικό θέμα, κάποιος άλλος να πει για την οικονομία, κάποιος άλλος να φέρει το θέμα του πολιτικού συστήματος, άλλος το θέμα του εκλογικού νόμου, και πάει λέγοντας. Να καταλήξουμε να μιλάμε για όλα και για τίποτα.<BR/><BR/>Εγώ πιστεύω στα συγκεκριμένα πράγματα, ένα κάθε φορά, και σε κάποιο έστω και σε ένα ελάχιστο αποτέλεσμα. Έτσι δεν καταλήγουμε πουθενά. <BR/><BR/>Το λέμε και στους σκοπούς του ιστολογίου αυτού ότι τις προτάσεις που θα καταλήξουμε και όσο μπορούμε θα επεξεργαστούμε, θέλουμε να τις απευθύνουμε στην κοινωνία και στα πολιτικά κόμματα, και θέλουμε να είναι όσο πιο συγκεκριμένες γίνεται. <BR/><BR/>Αν αύριο συζητήσουμε εμείς ή κάποιοι άλλοι το θέμα της παιδείας, οι προτάσεις σου είναι από μόνες τους μια βάση για συζήτηση. <BR/><BR/>Σήμερα όμως έτσι πως είναι δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι μέτρα κατά της διαφθοράς. Έτσι δεν είναι;Trifon Triantafillidishttps://www.blogger.com/profile/10791499330529241962noreply@blogger.com